השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תחומי התמחות

ייפוי כח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי, המאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו בעתיד כאשר לא יוכל לטפל בכך בעצמו.

האדם (הנקרא "הממנה") בוחר מרצונו, בשלב בו הוא מבין ומסוגל לקבל החלטות ולבצען, מי יטפל בענייניו וכיצד יראו חייו אם וכאשר מצבו ישתנה לרעה. ההידרדרות במצבו יכולה לנבוע כתוצאה מתאונה, מחלות זקנה (כגון דמנציה, אלצהיימר, שבץ מוחי), יכולה לנבוע ממוגבלות נפשית ומוגבלות שכלית או כל סיבה שתוצאתה פגיעה בכושר השיפוט של האדם.

הממנה, בהיותו בשלב בו הוא מבין ומסוגל לקבל החלטות, ממנה מיופה כוח שיהיה מוסמך לפעול בשם אותו אדם בעתיד כאשר לא יוכל עוד לקבל או לבצע החלטות הנוגעות לעינינו בעצמו.

מאחר והממנה בוחר בעצמו מי יהיה מיופה הכוח שלו, הרי שמטבעם של דברים יבחר באדם שהוא סומך עליו ושידע לעשות את הבחירות הנכונות עבורו.

הממנה יכול לתת ייפוי כוח מתמשך לכלל ענייניו, האישיים (כלומר דברים שקשורים לרווחתו האישית; היכן יגור? כיצד תראה שגרת יומו? וכו'…), הרפואיים והרכושיים או רק לחלקם. ניתן אף לקבוע מיופה כוח שונה לכל נושא (למנות אדם אחד לעניינים הרכושיים, לדוג', ואחר לעניינים הבריאותיים).

הממנה הוא שיקבע מה יהיה היקפו של ייפוי הכוח המתמשך ומתי ייכנס לתוקף.

בייפוי הכוח המתמשך יכול הממנה לתת הנחיות מקדימות למיופה הכוח ובהן ינחה אותו מפורשות כיצד לפעול בענייניו.

לצורך עריכת ייפוי כוח מתמשך אין צורך בצו שיפוטי.

חשוב לציין, שלא כל עו"ד יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך אלא רק עו"ד שעבר הכשרה מיוחדת של משרד המשפטים ומבין ויודע לשאול את הצדדים את השאלות הנכונות, לעורר את הבעיות הדורשות הכרעה כבר בשלב עריכת המסמך ויודע למה כדאי וצריך להתייחס במסמך.

ייפוי כוח מתמשך הוא פתרון מצוין שעשוי למנוע סכסוכים עתידיים בין בני משפחה, שכן האדם עצמו, בשלב שהיה צלול וכשיר להחליט החלטות, קבע את קביעותיו ונתן את הנחיותיו.

המדובר במסמך שכל מהותו הוא כיבוד רצונו של האדם. עד היום הכרנו רק צוואות כמסמכים שבאים לקבוע את רצונו של האדם באשר למה שיעשה ברכושו אך צוואה נכנסת לתוקף לאחר מות האדם ואילו ייפוי כוח מתמשך בא להבטיח, כי רצונו של האדם יישמע ויקוים בחייו ועד אחרית ימיו.

במה שונה ייפוי כוח מתמשך מייפוי כוח רגיל?

כשאנחנו נותנים ייפוי כוח רגיל אנו נותנים לאדם אחר את היכולת לפעול בשמנו בנושאים לשמם ניתן ייפוי הכוח וזאת מרגע חתימתו של ייפוי הכוח. ייפוי כוח מתמשך, לעומת זאת, יכנס לתוקף רק בעתיד, ורק בשלב בו לא תהיה לנו היכולת להורות למיופה הכוח כיצד לפעול.

האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי. ליצירת קשר