השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

הבלוג שלי

"הילדים הם גשר אל עצמנו שנתן לנו הזמן…."  

רוני היתה כבר בת 38 כשפגשה את יאיר.

שניהם רווקים, נראים מצוין, מצליחים כל אחד בתחום עיסוקו.

בדבר אחד לא הצליחו- במציאת זוגיות.

אם נדייק יותר- במציאת הזוגיות הנכספת. זו שמרטיטה את הלב מבפנים. זו שכשאתה חלק ממנה, עור הפנים שלך, כשלעצמו, מספר בקרינתו עד כמה אתה מאושר.

גם כשרוני ויאיר נפגשו בבליינד דייט לא הורגש הניצוץ באוויר. אבל, כל אחד מהם הבין שעומד לפניו פרטנר איכותי, מוצלח, כזה שעונה על "רשימת המכולת" האישית שלו. כך שהחליטו- כל אחד בינו לבין עצמו- לתת צ'אנס.

זה נמשך דייט ועוד דייט. איכשהו, מבלי שישימו לב, מצאו עצמם 5 חודשים ביחד.

הכול היה "בסדר". לא יותר ולא פחות. בלי פרפרים. בלי ריגושים. אבל, גם בלי סיבה אמיתית לקום וללכת. עד לרגע ההוא בו רוני יצאה לריטריט במדבר. כשחזרה משם, היה ברור גם לה וגם ליאיר שהדברים כבר אינם כתמול שלשום. החוסר באותו x" פקטור" בקשר הזוגי שלה ושל יאיר כבר לא נתן לה מנוח. היא הרגישה שמגיע לה יותר. שיש לה מספיק מה להציע לעולם. שהיא לא מוכנה להמשיך ולהתפשר. מכאן, הפרידה היתה מהירה.

אלא ש"האדם מתכנן תוכניות ואלוהים צוחק". זמן קצר לאחר הפרידה, רוני גילתה שהיא בהריון. מהר מאד גם היה ברור לה, שבגילה היא לא מוותרת על העובר שברחמה.

מבחינת יאיר, לעומת זאת, ילד היה הדבר האחרון שרצה מרוני. הוא ניסה להפעיל את כל כובד משקלו כדי לגרום לרוני לשנות את דעתה. בהתחלה טען, שזו זכותו לחייב אותה לבצע הפלה, שכן זה גם הילד שלו. כשהפנים שלרוני זכות על גופה, טען שלא יכיר בילד, לא יסייע בשום דרך, שהילד הזה יהיה אומלל ויסתובב בעולם בידיעה שאביו חי וקיים ולא רוצה להכיר בו…..

לקח קצת זמן. אך כשכל טיעוניו וניסיונותיו להפחיד ולהציב אולטימטום, לא יצרו אצל רוני את האפקט המיוחל, יאיר התפכח. הוא הבין שהדרך היחידה לנהל את המשבר תהיה בהדברות אמיתית. לא איומים. לא הפחדות. פשוט לדבר.

והוא צדק 

רוני ויאיר הגיעו למשרדי להליך של גישור. בסיומו הם אחזו בידיהם ב"הסכם הורות משותפת", חתום ע"י שניהם. ולא פחות חשוב- במהלך הליך הגישור, הם השכילו לבנות מחדש מערכת יחסים מכבדת, תוך שמירה על דיאלוג והתבטאות פתוחה ביניהם. הפעם לא כבני זוג אך כן כהורים לעתיד.

  "הסכם הורות משותפת" הוא הסכם בין צדדים, המעוניינים להביא ילד לעולם מבלי לקיים מערכת יחסים זוגית ביניהם.

  הצדדים יכולים להיות בני אותו מין או ממינים שונים.

  לצדדים יכולים להיות בני/ות זוג לפני התהליך, במהלכו, או אחריו.

  רצוי לפרט בהסכם הורות משותפת את ההסכמות החל מהשלב הקודם להתעברות, דרך ההיריון, הלידה, חלוקת זמני השהות עם הילד, עלויות גידולו של הילד(=מזונותיו), החלטות עקרוניות וחשובות לגבי גידולו וכו'.

  את ההסכם ניתן לאשר בפני בית- המשפט לענייני משפחה לאחר שהתינוק יוולד.