השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

הבלוג שלי

סוף עידן המונוגמיה?   

אחרי 25 שנות נישואין ושלושה ילדים, אותם גידלה במסירות ובאהבה, שרית הרגישה בעיקר עייפה, שחוקה ומשועממת.

הימים בהם היתה נכנסת לחדר מלא אנשים ומרגישה, בכל נים בגופה, את עוצמת נוכחותה על הסובבים, נדמה שנמוגו. עכשיו, כשהילדים בגרו והצורך בנוכחותה בבית הלך ופחת, התפנתה להתגעגע לרגעים ההם בהם חשה דפיקות לב מואצות בדייט רומנטי. להתגעגע למחשבות על מה תלבש בפגישה. לפטפוט פלרטטני בטלפון….

הסתבר, שהיא לא לבד.

כשיוסי הציע שיפתחו את הנישואין, הוא הופתע לגלות שלא נדרש לשכנע אותה כלל. זה היה הסוף לעידן המונוגמי של נישואיהם ותחילתה של תקופה, שסופה מי יישורנו.

כשיוסי החליף טלפונים עם דורית באחת ממסיבות חילופי הזוגות בהן נטלו חלק, שרית לא ייחסה לכך כל חשיבות מיוחדת. בהתחלה, אף שיתף אותה באנקדוטות מהמפגשים שלו ושל דורית, ממש כשם שהיא שיתפה אותו בסיפורים מהדייטים המרגשים שניהלה.

הם הרגישו צעירים מתמיד, נועזים וליברלים. אף אחד מהם לא לקח בחשבון אפשרות של "תאונת עבודה". אבל כש"עובדים", תאונות עלולות לקרות

3 שנים מהמועד בו פתחו את הנישואין זה כבר היה ברור, חשוף וגלוי- יוסי התאהב! כל כך התאהב, שהוא רצה שהאישה החלופית, "הריגוש", תהפוך לדבר האמיתי בחייו.

יוסי הודיע שהוא רוצה להתגרש. יותר מזה, הסתבר שהוא לא מתכוון לחלוק עם שרית את הכספים הלא מעטים שקיבל ממכירת החברה שלו שנתיים קודם לכן. מבחינתו, בד בבד עם סיום הנאמנות הזוגית ההרמטית בינו לבין שרית, הסתיימה גם השותפות הכלכלית. או בלשונו " לא קרעתי את עצמי כדי ששרית תתבטל ותהנה מהכסף ועוד תלך ותתייפף מהכספים שלי בשביל גבר אחר".

לעומתו, שרית טענה בלהט, שהשותפות הכלכלית מעולם לא פסקה. שאם זו היתה כוונתו של יוסי, היה עליהם לחתום על הסכם ממון ולאשר אותו כדין.

 הסכם ממון הוא הסכם שנועד להסדיר את האופן בו יחולק רכושם של בני הזוג עם סיום נישואיהם.

 הסכם ממון טעון אישור של ערכאה שיפוטית מוסמכת ( לפני הנישואין גם נוטריון ורושם הנישואין יוכלו לאשרו).

 ניתן לערוך הסכם ממון הן לפני הנישואין והן במהלכם.

 אם החוזה הזוגי שלכם משנה את צורתו, חשוב לבחון אם תנאי החוזה הזוגי החדשים משפיעים גם על השותפות הכלכלית ביניכם. במידה והתשובה חיובית- חשוב לערוך הסכם ממון ולאשר אותו כדין.